Wednesday, November 24, 2010

kekasih awal dan akhir

syesly lagu neh mendalam maksud dia..

klu didengar btol2, lagu neh bole wat kita insaf...

yang pertama..

kekasiah awal dan akhir..

ikot kita la nk tafsir sapa kekasih tu...

yang pasti bukan azura laaa..

hahaha

tp bg aku..

kekasih awal dan akhir x laen x bkn..

Allah swt...

dalam setiap perkara yang dilakukan..

kita mesti ingat..

Allah sentiasa memerhatikan kita...

walaupun tiada manusia yang akan nampak perbuatan yang kita sembunyikan,

Allah tetap melihat..

oleh itu..

jika hendak menyayangi seseorang*awek la mksud aku*

sayangilah dia kerana Allah..

Insyaallah...

hubungan akan terpelihara..

akan ditemukan jodoh..

sbb kita tau kaple neh x elok...

tp drpada aku tanya ustaz aku..

kaple neh boleh...

tp dgn batasan yang dijaga...

wallahualam..

sbb xda hadis sahih melarang manusia berkasih sayang..

mksud aku bkn berkasih sayang dalam semak..

kih2..

oleh itu..

amal makruf nahi mungkar...

kasih yang sejati tu kasih yang suci...

yang datang dari hati..

bkn nafsu...

sebaik-baik kekasih adalah Allah swt..

mksud aku, dekatkanlah diri dengan Allah...

mari sama2 hayati lirik lagu neh.

Malam menanti siang
Siang menanti malam
Bagai berkurun lamanya
Masa memisahkan kita
Hingga terlupa
Pada paras lupa

Malam mencari mimpi
Siang mencari erti
Tersingkap seribu makna
Terucap seribu kata
Terlepaslah... rahsia

( korus )
Sekian lama terpisah
Akhirnya bertemu
Mengenang dosa
Mengenang rindu
Dan ternyatalah
Cintaku yang satu...
oh oh...

Kau kekasih awal dan akhir
Kau kekasih zahir dan batin
Setelah ku sedari
Cintamu yang abadi

Takku harap takku peduli
Walau bulan jatuh kebumi
Dan hadir bidadari
Tak kumimpikan lagi

Kerana kau lebih mengerti

( ulang korus hingga akhir)

Kerana kau lebih mengerti